Sista dagarna på Bali. Sista dagarna på resan

Heeej! Och så var vi tillbaka i Seminyak efter en veckas äventyr. Vi började med att åka ner till Kuta, som också ligger på kusten, faktiskt bara några kilometer ifrån Seminyak. Där gick runt bland shoppingen, drack goda drinkar och frossade i oss underbara maträtter. På kvällarna gick vi även ner till till en annan strand som ligger precis vid Kutas flygplats. Vi tittade på den vackra solnedgången och såg flygplan lyfta och landa. Snacka om att lyckan bara sipprade genom alla kroppens blodådror när vi satt där vid stranden. Alla tankar snurrade i huvudet och det var vid dessa stunder som jag insåg vad mycket vackert jag har fått vara med om på denna resa. 

Resan fortsatte norrut och vi hamnade på östkusten, där vi besökte ett jättevackert vattenpalats. Vattnet tinner ner från ett berg och många går dit för att rena sina själar i det kalla källan. Vi stannade även till på en strand i området. I varken Seminyak eller Kuta finns vita sandstränder, men nu hade vi hittat en fin liten strand med grön/blått vatten, omringat av gröna berg och denna vita sandstrand. 

En dag senare och vi befann oss längst ner på Bali: Uluwatu. Där checkade vi in på ett hotell längst upp på berget med en otroligt vacker utsikt över hav och berg. Vi var de enda gästerna där, och av någon konstig anledning åker ägarna alltid hem till sitt över natten (istället för att ha sitt hem på hotellområdet), så vi hade hela området för oss själva från ca 14 på dagen till morgonen dagen efter. Min Valentine's day var alltså så perfekt den kunde bli! 

Väl i Uluwatu stannade vi förbi vid ett tempel som ligger precis vid änden av höga klippor. Vi tajmade in besöket så att vi kunde se solnedgången där, och jag har fortfarande bilden i huvudet från när vi stod där uppe på bergsklippan och bara sög in allt. Jag älskar solnedgångarna här och får aldrig nog av dem, så dagen efter klev jag upp tidigt på morgonen för att se soluppgången från vårt hotell, och den var precis som solnedgången: underbar att titta på! 

Dagarna har susat förbi och vi är nu tillbaka i Seminyak för att spendera våra sista dagar här. Kan fortfarande inte förstå att det jag skriver verkligen händer just nu. Åker vi verkligen hem om 3 dagar? Nyp mig i armen. 
, Sydostasien 2014-2015 | |
Upp